4 Mayıs 2014 Pazar

Kayışdağı'nda Dağ Havası


Aydos Tepesi ile birlikte Kayışdağı Tepesi hayatımın hep merkezinde yer aldılar. Şehrin dış semtlerinden Sultanbeyli'de yaşadığımdan dolayı merkezi yerlere gitmek için bu tepelerin etrafında dolanıp durdum. Tepelerinde dolaşmak ise hiç aklma gelmedi. Ta ki Aydos Tepesi'nde yapmış olduğum geziyi kadar. Bu geziyle ilgili  yazımda Kayışdağı'nın askeri bir alan olduğu için yürüyüşlere kapalı olduğunu yazmıştım. Ancak kuzeye bakan yamaçlarının halka açık olduğunu yeni  keşfettim.
Tunç Fındık antreman için küçük bir tepeye yapmış olduğu tırmanış için "Arka bahçemdeki dağ" ifadesini kullanmıştı.  Aydos ve Kayışdağı artık tam olarak bu benim içim.

5 İlçe Aynı Karede : Sultanbeyli, Sancaktepe(Ortadağ), Kartal (Uğur Mumcu Mah.), Maltepe(Başıbüyük), Pendik ( Aydos Tepesi)) 
Hafta sonları yaptığım koşular için yeni parkurlar ararken Başıbüyük taraflarında ormanda koşmak istedim. Maltepe Üniversite civarına arabayı park edip ormanda koşmaya başladım. Dik bir yokuştan insanların aşağı doğru indiğini görünce bende tepeye çıkmaya karar verdim. Oldukça dik bir yoldu. Düzlüğe ulaştığımda karşılaştığım manzara beni oldukça şaşırtmıştı. Kartal, Maltepe, Sancaktepe, Sultanbeyli hatta Adalar ilçelerinin bir kısmını aynı anda görebiliyordum. Ayrıca çok güzel bir orman yoluna çıkmıştım. Dağ çiçekleri ile kaplıydı hertaraf. Neredeyse evimi görebilecek dağ çiçeklerinin kokusunu duymak oldukça keyifliydi. Yaklaşık 3 km devam ettiğimde kendimi tepenin arkasında Kayışdağı Mahellesinde bakarken buldum kendimi. Burada da Ataşehir ve Ümraniye ilçeleri ayaklarımın altındaydı. Yolun bir yerinden sonra artık askeri bölge başlıyordu. Eğer biraz daha devam etsem Ataşehir Tepesine çıkmış olacaktım. Tepedeki manzarayı hayal bile edemiyorum. Daha geçen hafta Metro Köprüsünden bakarken görmüştüm Kayışdağını. Tüm İstanbul'un hatta Marmara Bölgesinin  Kayışdağı'nın görüş alanında olduğunu tahmin etmek zor olmasa gerek.

Karaköy'den Kayışdağı
Kayışdağı ile ilgili yaptığım küçük araştırmada ilginç bilgilere ulaştım. Tepenin antik çağlardaki adı Skopa Dağıı olarak biliniyor. Daha sonra eteğine yapılan manastırdan dolayı Saint Auxentios Tepesi olarak anılmaya başlanmış. Keşişlerin Olimpos yani Uludağ'dan sonra kutsal saydıkları diğer bir dağ imiş.  O dönemde tüm tepe çam ağaçları kaplı olduğundan keşişler için sığınak olarak kullanılmış. Tabi birde meşhur Kayışdağı Suyu'na kaynaklık etmesi var. Bugün bile Kadıköy ve Üsküdar'da Kayışdağı'nda gelen suların aktığı çeşmeler mevcutmuş. Tepenin eteklerinde manastırda kalma kalıntıların olduğun söylense bile ciddi bir akademik çalışma yapılmamış olması çok ilginç.

Bölgeye koşu amacıyla gittiğim için fotoğrafları telefonla ile çektim. Yinede bir yazıyı hakettiğinde yayınlaması gerektiğini düşündüm. Kimbilir belki bir gün tepesinde fotoğaf çekme imkanıda bulabiliriz.

27 Nisan 2014- Kayışdağı

Aydos Tepesi ile ilgili yazım :
http://www.yoldakiizler.com/2013/02/istanbulun-cats-aydos-tepesi-kaps-aydos.html


Kaynaklar :
Gustave Schlumberger - Prens Adaları kitabı - İletişim Yayınları
http://erkmensenan.blogspot.com.tr/2009/03/kaysdagsaint-auxentios-tepesi.html

Adalar'dan Kayışdağı

Aydos Tepesi'nden Kayışdağı


Maltepe Üniversitesi



Bu yolda koşmak çok keyifliydi

Koşuya mı geldik tırmanışa mı anlamadım :))


Az da olsa Adaları görme imkanım oldu

Soğanlı bir dağ çiçeği her yerdelerdi



7 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu sondan 5. Yokuşu zamanında yürürüyerek çıkmıştım,zor ve enteresan bir gündü.

Unknown dedi ki...

umarız keyiflidir

Mert AKINCI dedi ki...

1 gece konaklamalı kamp yapmak için uygun bölge var mı? Var ise kolluk kuvvetleri sorun yaratır mı sizce?

https://plus.google.com/100719724565080065830?authuser=0 dedi ki...

Askeri bölge sınırını geçmediğiniz sürece bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Biraz daha yola yakın atarsınız kampınızı

KoSeKu dedi ki...

girişleri nereden acaba

Yoldaki İzler dedi ki...

Maltepe Üniversitene yakın bir noktadan tepeye doğru çıkabilirsiniz. Yada Kayışdağı tarafından da yollar var.

Unknown dedi ki...

Bende çıktım çok güzel bütün istambul adalar kısacası bütün istambul atanızın altında görülmesi ve gezilmesi gereken guzel bir yer ama sıkça yılanlara taşkaya bilirsiniz ve bu konuda dikkatli olun ama gerçekten güzel bir yer

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys