10 Mayıs 2014 Cumartesi

Kartal Sahil'de Şiir Sokakta



Kelimeler akıp gidiyor ayaklarımın altından
Bir şiir kitabının içinde yürüyor gibiyim
(Yoldaki İzler) #YolSözleri #ŞiirSokakta

Yağmurlu havada sahilde yürümeyi sevmeye başladım. Sakin olmasının yanında mangal kokusunun olmaması da var tabi. Denizin kıymetini bilenler geliyor bu havada. Yağmura rağmen spor yapanlar, balıkçılar, bide aşıklar.

Pendik, Maltepe derken tüm İstanbul sahilleri koşmuş olacağım bu gidişle. Kartal'da Atalar'dan  Yunus'a koştum bugün daha doğrusu yürüdüm. Daha önce ters istikamette Maltepe'ye doğru yürümüş güzel bir hikaye çıkmıştı ortaya. Bugünde beklentim olmadan başladım yürümeye. Önce Adalar'ın tepelerinde birikiden bulutlar dikkatimi çekti. Başı dumanlı Adalar diyesim geldi bu görüntüye. Daha önceki yazıma konu olan kayıklar denizdeydi bu sefer. Ancak bizim meşhur #ya_umutlarda_olmasa kayığımız düzeltememişti kendini halen. Üzüldüm. Gezgin Korsan'da açılamamış denizlere. Mayıs'ta kış yaşıyoruz. Normaldir belkide

Kartal'dan Adalara yağmura rağmen balıkçılar
Bugünün hikayesi şiir oldu. Güzel de oldu. Koşuya henüz yeni başlamıştım ki yere yazılmış bir şiir farkettim. Turgut Uyar'ın şiiri "Bir bozuk saattir yüreğim, hep sende durur." Çok hoşuma gitti. En güzel duvar yazıları bunlar olsa gerek. Yola devam ettikçe yenileri karşıma çıktı. Keyfim daha çok arttı. Koşuyu bırakıp yerde şiir aramaya başladım. #ŞiirSokakta  hashtagi ile yazılmışlardı hespi. Twitter'a baktığımda meşhur bir akım olduğunu farkettim. Sosyal medyada bir sürü gereksiz paylaşımların içinde böyle güzel çalışmaların olması sevindiriciydi. Şiiri hayatın içine sokulma fikrini bulanları ve yayanları tebrik etmek gerek.

Mavi bir karardı ve doğrudur. Sedat Bulun

Bugüne dair anlatmam gerek diğer bir konu ise sahilde ki kediler ve bu kediler besleyen çift olsa gerek. Yürüyüş boyunca onlarca kedi vardı. Buraların asıl sahipleri gibilerdi sanki. Fotoğraf çektirken bile kaçmıyorlardı. Yürüyüşün sonunda hem çay içmek içmek hem yanımda getirdiğim kitabımı okumak için sahilde ki kafetaryada  oturuyordum. Bir çift geldi. Elindeki torbaları çimlere dökmeye başladılar. Çevredeki bir kaç kedi geldi önce. Sonra adam ayağa kalktı ıslık çaldı. Sağdan soldan kedi yağmaya başladı. En az 30 tane kedi toplanmıştı bir anda. Şaşırıp kaldım. Ne güzel bir iletişim kurmuşlar. İbretle izledim önümde cereyan eden bu durumu. Kitabımı bıraktım çayımı aldım elime keyifle izledim bu anı.

10 Mayıs 2014 - Kartal

Kartal'dan Adalara Bahar Yağmurlar

Kartal Adalar İskelesi

Yağmur yürüyüş keyfi


Rastgele

Paşalar keyiflerini bozmuyor bile

Ay Yıldız her yerde 

Özdemir Asaf'ta Şiir de Sokakta


Umut halen denizde 


0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys