12 Ocak 2013 Cumartesi

Cücelerin Onur Savaşı : Hobbit


Artık Cuma akşamlarını düzenli olarak sinema, tiyatro gibi kültürel etkinliklere ayırma kararı aldım. Buna benzer bir uygulamayı yıllar önce uygulamış ve büyük keyif almıştım. Şimdi katıldığım bu etkinliklerle ilgili izlenimlerimi yazınca daha büyük bir zevk olacak benim için.İlk etkinlik sinema oldu.  Film için gişede gittiğimde küçük bir sürprizle karşılaştım. Gişe memuru bayan salona tek başıma olacağımı yinede girmek isteyip istemediğimi sordu.  Tek başıma izlemekten korkacağımı zannetti galiba. Böyle bir filmi tek başıma izlemek bile başlı başına bir meceraydı.  Elbette kabul ettim. Maalesef film başladığında bir kaç kişi daha gelince bütün büyüsü bozuldu.

Film olarak vizyona gireli bir ay olmasına rağmen bir türlü gidemediğim Hobbit'i seçtim. Aslında Yüzüklerin Efendisi'nin ön kitabı sayılabilecek olan Hobbit'ten uyarlanan 3'lü serinin ilk filmini.  izleyince Kralın Dönüşü üzerinden 10 yıl geçtiğini hatırladım. Yüzüklerin Efendisi hayranı olarak çok hoş bir nostalji yaşadım. Başta Gandalf olmak üzere bir çok karakteri filmde tekrar görmek fırsatı buldum. Sadece bunun için bile izlemekten keyif aldım. İzlerken bazı sahneler Yüzüklerin Efendisi'nin flashbackleri izlenimi uyandırdı bende. Yüzüğün nasıl bulunduğu, Frodo'nun renk değiştiren kılıcının sırrı gibi bazı konular bu filmle beraber cevap buldu.


Konu, Yüzüklerin Efendisi'nden 60 yıl önce geçiyor. Yurtları işgal edilen cücelerin krallıklarını geri alma mücadelesi anlatılıyor. Yüzükleri Efensi'nden hatırlayacağımız goblinler, orglar, elfler gibi bir çok karakterin yanında yenileri de eklenmiş. Beni en çok etkileyende bu karakterler oldu. Özellikle kaya adamlar. Bir de Cüce Kral  Thorin önderliğinde ilerleyen 14 kişilik grubun dağlarda geçen sahneleri. O kadar etkileyici sahnelerdi ki  o grupla birlikte yürümek istedim bir an.

Film içinde Gandalf'ın bir repliği çok hoşuma gitti. "Bazen büyük işler başarabilmek için çok basit gururdan arınmış insanlara gerek vardır. Bu yüzden Bilbo'yu grubu ilave ettim." Bunun proje yönetim ve liderlik notlarım arasına aldım.

Film 3D ve Yükse Kara Hızı adı verilen yeni bir sinema teknolojisi ile yani saniyede 48 kare ile çekilmiş. Bundan sonraki filmlerde de bu yolda gidebileceğini söyleyebiliriz. Ancak bu film için 3D'nin pek bir katkısını olduğunu söyleyemem.  2D ile izlenmesi gerektiğini tavsiye eden eleştirmenler bile var.



Serinin ikini ve üçüncü filmlerini de sabırsızlıkla bekliyor olacağım. Ancak bu sefer kitabı alıp okumaya karar verdim.

Not : Fotoğraflar filmin resmi sitesinden alınmıştır. http://www.thehobbit.com

Fragman :





0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys