11 Ocak 2014 Cumartesi

Endülüs'ün Büyülü Sesi Yasmin Levy


Yasmin Levy ile bir kaç sene önce tanışmıştım. Müziğini duyar duymaz bir yakınlık hissetmiştim. Sözlerinde bir kelime bile anlamıyordum belki ama kalbime hitap ediyordu. Nereli olduğu hakkında bir fikrim yoktu. Yahudi olduğu aşikardı ama Arapça'ya çok yakındı. Flemanko da vardı. İşte beni çeken nağmelerde bu karışımdı. Endülüs esintileri geliyordu kulağıma. Tutkunu olduğum topraklardan birisiyle tanışmış gibi muylu olmuştum o zamanlar.

Geçen zaman içersin takip ediyordum. Canlı olarak dinlemek istiyordum ki bugüne kısmetmiş. İstanbul Kongre Merkezi'ndeki  konserine günler öncesinde yer ayırttım. Bu sefer kaçırmazdım bu fırsatı.

Yasmin Levy, İsrail'li bir sanatçı. Babası Manisa doğumlu İspanyol göçmeni Yahudilerden. Yani Sefaradlardan. İşte bu yüzden müziğinde her bir tondan var. İspanyol flemankosu, Portekiz fodusu, Arjantin tangosu, Türk musikisi, Arap ezgileri. Hepsi çok güzel bir şekilde harmanlayıp çıkıyor seyircisinin önüne. Orkestrası da buna göre kurmuş zaten. Ermeni'si, Arap'ı, Türk'ü, İsrail'lisi birlik olmuştu. Muhteşem iki saat yaşattılar bize. Yeni albümü "Libertad"dan  parçaları seslendirdi bize. Türk izleyicisine  iki de sürprizi vardı. Sevdam ve Firuze şarkılarını İspanyolca söyledi. İşte o zaman anlıyorsunuz ki dilin bir önemi yok konu müzik olunca. Sezen Aksu söylemişçesine duygulandırdı Yasmin Levy.

O kadar cana yakın bir insan seyirciyle çok güzel bir iletişim kurdu konser boyunca.  Kağıda yazdığı Türkçe cümlelerle hitap etmesi büyük ilgi topladı. Salondaki seyirciler çok azının İspanyolca bilmesine rağmen şarkıya eşlik ettirmeye çalışması ve bunda başarılı olması çok güzeldi .

Diğer bir süpriz ise 8 aylık hamile olaraş sahneye çıkması oldu. Taktir edilecek bir davranış.  Müziğe ne kadar bağlı olduğunun bir göstergesi.

2004 : Romance & Yasmin
2005 : La Judería
2007 : Mano Suave
2010 : Sentir
2013 : Libertad






3 yorum:

Kaptan Pilot dedi ki...

Siz benden hızlı davrandınız bu konseri yazmakla. Hoş bir yazı olmuş, elinize sağlık. Gerçekten muhteşem bir konserdi...

https://plus.google.com/100719724565080065830?authuser=0 dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Keyifle dinledik hanımefendiyi. YSizin kadar müzikle haşir neşir değilim. Belli başlı sevdiğim sanatçılar var. Takip etmeye çalışıyorum. Yazınızı okumak isterim. Müzik kültürüme katkı sağladığınızı ifade etmek isterim.

Kaptan Pilot dedi ki...

Asıl ben teşekkür ederim. Mutlu ettiniz beni, şevk verdiniz...

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys