12 Nisan 2013 Cuma

Nallıhan'ın Renkli Tepeleri

Bu yazı bir Nallıhan rüyasının gerçeklemesi anısına yazılmıştır. İki günlük Nallıhan-Beypazarı gezisinin asıl yapılma nedeni bu yazıda göreceğiniz fotoğraflardır aslında. Küçük bir gölün arkasından rengarenk kıraç kayaları ile yıllardır hayallerimi süsleyen Nallıhan'ı görme şerefine eriştim sonunda. Hatta bu kayaları ikinci kez görebilmek için fazladan 100 km fazla yaptığımızı bile söyleyebilirim.

Tüm Nallıhan'ı köy köy gezdikten sonra akşama doğru ulaşmıştık kuş cennetine. Akşam planımız Beypazar'ında mavi saat çekimi olduğundan çok az bir zamanımız vardı. Yolda Büyük Kanyon'u andıran kayalıklarda durmadan Davutoğlan Köprüsü karşı cepheden çekebileceğimiz biz açı armaya başladık. Engebeli bir yoldan arabamızı sürerek istediğimiz kadrajı bulmuştuk. Havada bulutluydu. Müthiş bir manzara vardı. Ancak tek eksik ışığın açısının kötü olmasıydı.

Başka bir gezide yapmadığımız bir karar aldık. Bir an önce Beypazarı'na gidip mavi saati yakalamak ve sabah tekrar bu kayalıklara gelmek. Normalde hiç bir gezide geri gittiğimiz olmamıştı. Ancak o kadar güzel bir atmosferi vardı ki ışığı arkamıza alıp çok güzel bir yansıma ile çekmek istiyorduk.

Mavi saati tamamladıktan sonra Beypazarı'nda öğretmenevinde yer olmadığını öğrenince doğruca Nallıhan'a geri döndük. Yolumuzu biraz daha uzatmıştı. Ama Nallıhan'da çok güzel bir gece geçirdik. Yolu düşenlere Nallıhan Öğrenmenevini tavsiye ederim.

Sabah kahvaltıdan sonra tekrar kuş cennetine geldik. Bulutlar gitmişti. Ama masmavi bir gökyüzü bizi bekliyordu. Hesapladığımız gibi ışıkta çok güzeldi.  Kuş cennetinde önce kırmızı, yeşil, gri ve başka ne renk ararsanız bulabileceğiniz kayaların içinde yürüdük. Yürüyüş gruplarımla buraya gelmeyi bu eşsiz vadilerde yürümeyi düşledim bir an. Şimdilik kenarında dolaşarak en azından tozuna ayağımı sürerek bu duyguyu tattım. Rengarenk bir çölü andırıyordu bana.

Yolumuza devam edip dün keşfettiğimiz tepeye tekrar çıktık. Nallıhan Kuş Cenneti aslında Sarıyar Barajın küçük bir çıkıntısı. Önde Davutoğlan Köprüsü arka fonda yansıması göle düşen Kız Tepesi. Bir müddet fotoğraf çekmeden manzarayı seyrettik. Uzun yıllardır yollarda olmama rağmen bu kadar etkileyici çok az yer gördüm. Bu keyifli manzarayı görmek isteyenlere küçük bir tavsiye. Nallıhan'dan Beypazarına giderken Davutoğlan Köprüsü geçince hemen solda bir cep var. Arabanızı oraya bırakabilirsiniz. Yolun sağ tarafında tepeye çıkan bir yol göreceksiniz. Arazi aracınız var ise bu yolu araçla çıkabilirsiniz. Yolu takip ederek tepeye kadar çıkın. Büyükçe bir kaya bulun oturun keyfinizce. Aynı duyguları hissedeceksiniz benim gibi.

Barajın sol tarafına baktığında başka bir güzellik var. Nallıhan'ın karakteristik yapısı olan renkli kayalar arasında yayılmış Sarıyar Barajının müthiş bir güzelliği bar. Kayalar gibi barajın suyuda renkli. Koyu sarı bir rengi var. Tepede olduğunuz için barajda avlanan balıkçıları rahatlıkla görebiliyorsunuz. Selam verdiğinizde duyacak kadarda sessiz bir yer.

Değil iki kere on iki kere gelmeye değecek bir güzelliği var bu bölgenin. Bir sonraki gelişimde daha fazla zaman ayırıp kayaların üzerinde yürümek istiyorum. Kim bilir benim gibi düşünen başkaları çıkabilir belki.

Facebook Ankara fotoğraf albümü için tıklayınız
Flickr Ankara fotoğraf albümü için tıklayınız