6 Nisan 2013 Cumartesi

Nallıhan'ın güzel köyü : Soğukkuyu


Fatih ile birlikte Nallıhan Rüyası isimli 2 günlük gezimizi planlarken aklımdaki ilk rotada olmayan ama daha sonradan rotaya dahil ettiğimiz bir yerdi Soğukkuyu. Buraya uğramamızın ana sebebi elbette köyde bulunan şelaleydi. Benim için Şelale fotoğraflamanın keyifini beni tanıyanlar az çok bilirler :) Burayıda es geçmemek lazımdı. Bu köyden önceki durağımız olan Tekke Köyü'nden sonra istikameti Soğukkuyu'ya çevirdik. Köye kadar rahat bir şekilde geldik. Köy merkezinde şöyle bir bakındık tabela aradık ama bulamadık. Birine soralım diye düşündük ama soracak kimsede yoktu ortalarda adeta hayalet köy gibiydi mekan. Derken Zeynel amca çıkaverdi karşımıza. Ne işiniz var burda gibilerinden bir söylemden sonra şelale için geldiğimizi öğrenince bizimle beraber bir yere kadar ilerleyip oradan şelaleye ulaşacağımız yolu tarif etti bize. Şelaleye kadar güzel bir patika varmış gerçekten doğru takip edince şelaleye ulaşıyorsunuz. Kaybolma şansınız yok :) Yol üstünde birde eski değirmen var isteyenler onada bakabilirler. Herneyse şelaleye doğru yürürken şelale için en uygun mevsim olduğunu bildiğimizden içimiz rahattı ancak birde baktık ki şelalenin suyu çokta tatmin edici değildi bizim için. Zaten Zeynel amca uyarmıştı bizi suyun azlığı konusunda ama ben pek ciddiye almamıştım adamı şelaleye varınca ciddiye alınmayacak kişinin ben olduğumu fark ettim :) Yapacak birşey yoktu artık az yada çok çekimlerimizi yapacaktık. Tripodları kurup 10-15 dakika içerisinde fotoğraflarımızı çektik. En azından ışık ters değildi de oradan kazandık fotoğraflarda.







Daha sonra tekrar Köy merkezine döndük. Zeynel Amca ile Fatih biraz sohbete giriştiler bende o arada köye biraz bakını verdim. Köydende güzel fotoğraflar çıktı doğrusu.






Köy evleri çok güzeldi. İşimizi bitirdikten sonra köyde ki bir diğer uğrak yeri olan 13.yüzyıl dan kalma yapının yanına doğru araba ile devam ettik. Zaten hemen köye yakın bir noktada bulunuyor ama tarif gerektirebilir.  Yapının yanına vardığımızda çok eski bir yapı ile karşı karşıya olduğumuzu anında anladık. Yapı farklı yerlerde cami ve türbe olarak adlandırılmış. Hangisi doğru belli değil ama Türbe olduğuna dair pek olguya rastlamadığımdan ben yapıyı Soğukkuyu Mescidi olarak adlandırdım. Böylesine eski bir yapının ayakta olduğunu bilmek bile heyecan vericiyken onun görüp içine girmek tüyler ürperticiydi. Ayrıca bulunduğu mekan olarakta fazlası ile etkileyici bir yer olduğunu düşünüyorum. Kesinlikle burayı görmek gerekli. Fotoğraflarımızı çekip artık yol alma vakti gelmişti. Bir sonraki durağımıza doğru ilerlemek için aracımıza bindiğimizde bu güzel köyü Soğukkuyu'yu geride bırakmak bizi üzmüş olsada nasip olursa günün birinde tekrar gelme arzumuz ile oradan ayrıldık...








Flickr Sayfamda bulunan Soğukkuyu Fotoğrafları
Sinan Doğan Facebook Fan Sayfası
Sinan Doğan Kişisel Web Sayfası

İletişim : foto.sinandogan@gmail.com

---

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys