9 Eylül 2012 Pazar

Cadde-i Kebir Notları

Eğitim programından dolayı seyahatsiz geçirdiğimiz bu hafta sonunu çok şükür fotoğrafsız geçirmedik. Kısa ama bol sohbetli bir Beyoğlu turu yaptık can dostumla. Öğleden sonra geldiğim İstiklal'e nedendir bilmiyorum kameram yanınmda olmasına rağmen fotoğraf çekmek istemedim uzun bir süre. Fotoğraf çekmeden yürüdüm caddede. Kalabalığı gözlemledim sokak müzisyenlerini dinledim, kitapçıları gezdim. Ta ki başında saksısı sırtında dalları elinde oku ile bir garip aktivist karşıma çıkana kadar.  Artık makinayı çıkartıp günün hikayesini yazma zamanı gelmişti. Arkadaşımın gelmesi ile cadde üzerinde başlayan bir iki saatlik gezinti tadımlık bir hal aldı. Sahaflar çarşısında kitap kokuları arasında içilen çayın keyfi, tarihi pasajlarda geçmişin izlerinin takibi, Mısır Apartmanı'nın merdivenleri ve Akif'in anısı, kilise ilahileri tadı damağımızda kalan lezzetler oldu. Karaköy'e inip deniz kenarında içilen çaylar ve dört bir taraftan gelen ikindi ezanları ise günün hamişi gibiydi sanki.

Yaprak Adam
İstiklal Sahaflar Çarşısı
Aznavur Pasajı
St.Antuan Katolik Kilisesi
Mısır Apartmanı
Suriye Pasajı
Galata Gelin Alayı
Karaköy Sahil

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys