27 Temmuz 2014 Pazar

Çeşme : Ege'nin 4 Elementi Güneş Deniz Kum Rüzgar

Çeşme, insanı saran güneşi, sıcak ve soğuk denizi, altunkum plajları ve 4 mevsim eksik olmayan rüzgarı ile insanı cezbeden bir coğrafyaya sahip. Tarih boyunca da özellikle denizcilerin ilgisini çekmiş. Bunun bir nedeni de kana kana su içtikleri çeşmeleri. Şehrin ismi de buradan geliyor zaten. Ege'nin susuz adalarına karşılık cennet kevseri gibi. Çeşme'de kaldığım 5 günün her bir dakikasının keyfini çıkarmaya çalıştım. Bize sunduğu her bir güzellikten nasibimize düşeni almaya çalıştım. Neler gördüm neler yaşadım sırayla anlatacağım. Benden sadece kumsallarda çekilmiş fotoğraflar paylaşacağımı düşünmediğinizi biliyorum. Turist gibi değil gezgin gözüyle Çeşme'yi tanıtmaya çalışacağım.

Ilıca :

Ilıca - Arkada ünlü Sheraton Çeşme Oteli
Çeşme'de iki türlü deniz sıcaklığı vardır. Kuzey kıyıları sıcakken güney kıyıları ise soğuktur. Bunun nedeni ise okyanuslardaki gibi sıcak akımları değil, deniz tabanında ortaya çıkan sıcak su kaynakları olan ılıcalardır. Bildiğiniz kaplıcalar. Denizin ortasında yüzlerce sıcak su kaynak tespit edilmiş. Bu kaynaklardan çevredeki otellere termal su temin edilmekte. Bu yüzden sağlık turizminin de başkenti sayılmaktadır.  

Çeşme Ilıca'da gün doğumu
Sıcak su kaynakların bulunduğu bu bölgeye Ilıca ismi verilmiş. Çeşme'nin km'lerce uzayan en güzel kum plajları da bu bölgededir. Kıyıya yakın olan bir ılıcaya ise dalga kıran yapılarak denizin ortasında kaplıca keyfi yaşanması sağlanmış. Bölgenin yaşlıları denizin en sakin olduğu  olduğu zamanda buraya gelerek suya girmekteler. Bizde ayaklarımızı tertemiz suya sokarak sıcak suyu hissettik. Kaya balıkları aldırış etmeden ayklarımız altında yüzmeye devam ettileri. 4-5 mt açılanlar kaynağın tam ağzına denk gelen bölgesinde suyun daha sıcak olduğunu söylüyorlar.
Denizin ortasında kaplıca
Sıcak denizler bu olsa gerek

Altınkum Plajı :

Ilıca Plajı'nın tersine buranın suyu en sıcak günlerde bile insanı üşütecek kadar soğuktur. Bu nedenle büyük tesisler yapılmamış ve doğallığı bozulmamış. Çok güzel bir kumsalı var. Ailecek çok güzel zaman geçirilebillecek bir yer. 10 dk mesafede Çeşme merkezin güneyinde yer almaktadır.
Çeşme Altınkum Plajı
Erythrai(Ildırı) Antik Kenti :

Muhteşem Ege Manzarasına karşı  Erythrai Antik Kenti Tiyotsu 
Çeşme, doğal limanları ile tarih boyunca denizcilerin hüküm sürdüğü bir bölge olmuş. İlk yerleşim kuran kavim ise Girit'ten gelen İyon'lardır. Tarihte kurulan  12 İyon şehrinden bir tanesi de Çeşme'nin 23km kadar kuzeydoğunda yer alan Erythrai(Ildırı) Antik Kenti'dir. Kent sırasıyla Lidya, Pers, Büyük İskender, Pergamon (Bergama) Krallığı, Roma İmparatorluğu ve son olarak Osmanlı hakimiyetine geçmiş. Kentte Athena Tapınağı, Tiyotro, Akropol, Agora ve geç döneme ait Matrone Kilisesi kalıntıları bulunur. Kent hakkında daha detaylı yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

Athena Tapınağı
Koyun Başı Heykeli
Çeşme Kalesi :


Çeşme Kalesi ve Limanı
Çeşme'nin en önemli simge yapıların bir tanesi Çeşme Kalesi'dir. 2.Beyazıt döneminde inşa edilen bir Osmanlı Kalesidir. Hem savaş hem ticaret gemilerini korumak amacı ile yapılmış. Günümüze kadar da çok güzel korunarak gelmiş. Erythrai(Ildırı) kazılarında ortaya çıkarılan ederlerin sergilendiği Çeşme Arkeoloji Müzesi'ne ev sahipliği yapmakta. Ayrıca Osmanlı'nın en hazin savaşlarından olan Kırım'ın Ruslara kaybı ile sonuçlanan Çeşme Deniz Muharebesi'ne ait bir bölüm bulunmaktadır.
Kale hakkında daha detaylı yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

Kale'den Çeşme  İlçe Merkezi ve Körfezi
Dalyanköy:


Çeşme Dalyan Yat Limanı
Dalyan,Çeşme'nin kuzeyinde küçük bir haliç. Doğal bir yat limanı vazifesi görüyor.Ayrıca çevresinde çok güzel balık lokantaları da mevcut.  Çeşmenin el değmemiş koylarında yüzmek için buradan kalkan tekneler bulabiliyorsunuz. Biz de otelimizin düzenlediği bir tekne gezisine çıktık. Hayatımda ilk defa açık denizde yüzme cesareti gösterdim. Çok iyi yüzme bilmesemde tekneden atlayı kıyıya kadar yüzdüm.
Dalyan'ın girişinde Turgut Reis'in heykeli karşılıyor sizi. Tam karşısında da denizkızı var. 
Zıplayacak böyle zıplayacaksın :))
Fenerburnu : 

Çeşme Fenerburnu
Çeşme'de güzel bir günbatımı çekmek için çıktığımda keşfettim Fenerburnu'nu. Çeşme'den Çiflikköy'e giderken sağ tarafta dikkatimi çekmişti. Ufak bir girinti vardı sahilde. Bir tarafından Çeşme'yi diğer taraftan da Sakız Adası'nı göreceğimi tahmin ederek girdim yola. Muhteşem bir manzara ile karşılaştım. Sadece günbatımın her rengini çekmekle kalmadım kayalarda uzun pozlama bile yaptım. Tam mavi saatte Çeşme'yi çekecekken şarjı bitirdim maalesef.
Fenerburnu'ndan Çeşme ve Çeşme Limanı

Kayalıklarda uzun poz denemeleri
Manzarayı sakince izleyerek tadını çıkardıktan sonra ekipmanları toplayıp otele dönerken yol kenarında ışıklı hareketli bir duvar dikkatimi çekti. Merak edip geri döndüğümde hayretler içersinde kaldım. 15 mt boyunca bahçe duvarı akvaryumdan yapılmış iki villa vardı. Yenilebilir yüzlerce deniz balığı vardı içinde. Yaptıranın sevkine hayran kaldım. Tatil bitimi dönüş yolunda hem fotoğrafını çekmek hem de çocuklara göstermek için tekrar geldim. Bu sefer baya kalabalık bir grup vardı evin önünde. Rehberler evi göstermek için turlarına dahil etmişler. Bir kere daha hayret ettim.
Akvaryumlu Ev
Bahçe Duvarınızı Akvaryum olarak hayal ettiniz mi ?
Sakız Adası :


Sakız Adası, Çeşme'nin bir gerçeği. Her gün ona bakarak günleri bitiyorlar. Her yerden duvar gibi önlerine çıkıyor. Bostancı'da Adaları seyreder gibi gece adanın ışıkları seyrediyorsunuz.
Sakız Adasının Işıkları


Yel Değirmenleri : 


Rüzgar Gülleri
Çeşme dedimmi rüzgar akla geliyor. Haliyle böyle olunca geçmiş zamandan beri bu güç enerjiye dönüştürülmeye çalışılmış. Geçmişte yel değirmeleri yapılarak buğdaylar öğütülürken günümüzde rüzgar tribünleri yapılarak elektrik üretiliyor. Çeşmenin  her yerinde rüzgar enerji santrallerini  (RES) görebiliyorsunuz. Özellikle İzmir'den gelirken otoban kenarından çok güzel bir manzara sunuyor.

Çeşme Alaçatı Yeldeğirmenleri

Çeşme-İzmir Otobanından Rüzgar Santralleri

Alaçatı


Çeşme dedim mi Alaçayı'yı anlatmadan olmaz. Son dönemde ünlülerin de merak salmasından dolayı şanı Çeşme'nin bile üstüne çıkmış durumda. Ancak şehir olarak Çeşme'den çok daha güzel olduğunu kimse inkar edemez.  Dar sakaklar, rengarenk duvarlar. çiçekli pencereler, akdeniz otlarının satıldığı pazarlar, sıcacık kafeler, damla sakızı dondurması tam bir Ege kasabası.
Alaçatı hakkında daha detaylı yazıma buradan ulaşabilirsiniz.




2 yorum:

https://plus.google.com/100719724565080065830?authuser=0 dedi ki...

Detaylı yazı olarak belirttiklerimi kısa zaman içersinde yazacağım.

Unknown dedi ki...

İzmir tatili için otel araştırmasına trivago.com dan başladım bulduğum hesaplı ve düzgün otellerin hangisine tıkladıysam trivago beni hep www.inhores.com otel rezervasyon sitesine yönlendirdi yönlerdirdi bende trivagoya güvendiğim için rezervasyonu yaptım sonrada tatilimi şimdide konaklama ücretimin 5 taksitini ödedim bu yazıyı görüncede faydalı olurum diye paylaşmak istedim online ortam süpermiş ya hele hele inhores.com harika bir sistemmiş.

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys