29 Aralık 2012 Cumartesi

Yaşam ile Ölüm Arasında Görsel Bir Yolculuk : Pi'nin Yaşamı ( Life of Pi)



Yılın son Cumartesinde üç farklı zaman aralığında 3 farklı  hayat yaşadım. Eşim büyük kızım Hüsna'nın veli toplantısı gittiğinde dolayı öğleye kadar küçük kızım Lale'ye baktım. Öğleden sonra çalıştığım projenin sonlarına yaklaştığımız için mesai yapmak zorunda kaldım. Akşam da Hikmet Çelik'le birlikte uzun zamandır yapamadığımız faaliyetlerden sinemaya gittik. Ev, iş ve kültürel hayatın içe yaşandığı bir gün oldu.

Film seçiminde Hobbit'e gitmeyi düşünsem de son anda Pi'nin Yaşamı ( Life of Pi) 'na karar verdim. Fİlm hakkında çok fazla araştırma yapmasam da görselliği hakkındaki olumlu yorumlar bu kararı almamda etkili oldu. Filmi izlediğimde de haklı olduklarına kanaat getirdim.

Yann Martel'in 2002 yılında yayımlanan yine aynı adlı eserinden uyarlanan filmin konusu itibari ile çok fazla tatmin ettiğini söyleyemem. Hakkında çok fazla bilgim olmasa da Hindistan kaynaklı Karma Felsefesinin anlatıldığı bir film. 3 farklı dine aynı anda inanılabileceğini düşünen bir insan portresi çiziliyor. Buna karşı çıkan baba ise 3 dine aynı anda inanılamayacağı bunun yerine hepsini inkar edip bilime inanmak gerektiğini düşünerek başka bir yanlışa yönlendiriyor. Bu nedenle itikadı zayıf olanları etkileyebileceğini düşünüyorum. Bazı aileler konuyu tam olarak bilmediğinden çocukları ile birlikte gelmişler. Küçücük çocuklar film boyunca soru sorup durdular anne babalarına. Bu nedenle çocuklar için tavsiye etmiyorum.  

Yukarıda ifade ettiğim gibi görsel açıdan çok güzel bir film. Özellikle fotoğrafçı gözüyle baktığımda her anı çok güzel karelerle dolu. 3D olmasının da bunda büyük payı var. Özellikle filmi ikinci yarısı insan, hayvan ve doğanın içe içe geçtiği görsel bir şölen adeta. Işık, yansıma, kompozisyon yani bir fotoğrafta görebileceğiniz tüm güzellikler bu filmin her anında var. İşin felsefe kısmını çıkartırsanız rahatlıkla belgesel tadında izleyebilirsiniz. 

Film Fotoğrafları : 











Film Fragmanları : 






http://www.lifeofpimovie.com/
https://www.facebook.com/LifeofPi
http://www.youtube.com/lifeofpimovie
http://www.flickr.com/photos/lifeofpimovie/

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys