4 Mayıs 2013 Cumartesi

Eminönü'nde Sisten Dolayı Mahsur Kalmak


Yıllardır haber bültenlerinde dinler gazetelerde okurdum. Yoğun sisten dolayı deniz seferlerinin iptal olduğu ve  işlerine gitmeye çalışan insanların mağdur olduğu söylenirdi. İşe gitmek için denizi kullanmadığım için bu durumla hiç karşılaşmamıştım. Hafta sonları da denk gelmemişti. Bugün bir ilki yaşadım. Eminönü'nde mahsur kaldım.


Yavuz'la birlikte yaptığımız kısa İstanbul turu sonrası eve dönmek için vapur iskelesine doğru yürümeye başladığımızda büyük bir sürprizle karşılaştık. Günün hikayesi karşımıza çıkmıştı. Galata Kulesi gözükmüyordu. Önce bu ilginç durumun keyfini sürüp bol bol fotoğraf çektim. Yeni Cami'de sisten nasibi almıştı. Neredeyse onu bile göremeyecektik. Kabataş'ta demirli dev kruvazörlerin ancak bacaları gözüküyordu. Boğaz köprüsünden iz bile yoktu. Anadolu yakası sanki silinmişti.


Ancak durumun vehametini sonrada anladım. Ortalıkta vapur felan gözükmüyordu. İskeleye geldiğimizde seferlerin uzun zamandır yapılmadığını söylendi. Hatta daha sonra gazetelerden şehir hatları vapuru ile bir yolcu teknesin çarpıştığını öğrendik. Eminönü'nde kalakalmıştım. Durumdan keyif almak için biraz abartıyorum elbette. Sis, İstanbul'un ayrılmaz parçalarında bir tanesi. Eğer yüksek bir tepede mesela Sarıyer sırtlarında olsaydınız büyük bir göz ziyafeti çekebilirdiniz. Burada içinde olmakta büyük bir keyifti.


Tabi ki hafta sonu gezi amaçlı olduğundan böyle söylüyorum. Hafta içi işlerine gidip gelenler için büyük işkence olmakta bu durum.  Bu nedenle Marmaray'ın önemi bir kere daha artıyor. Boğaz'ı vapurla geçme kadar zevk vermese de İstanbul'un bu hizmete büyük ihtiyacı olacak.







0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys