14 Temmuz 2015 Salı

Balkondaki Bahçe

Balkondaki Bahçe'de Domates

Yılbaşından beri yoğun bir iş temposunda dolayı çok özlediğim yollara çıkamadım. Ne kışı doyasıya yaşayabildim ne baharı. Arabayla işe gidip gelirken otoban kenarındaki ağaçların yeşerip çiçek açmasını izlemekle yetindim sadece. Doğayı kucaklayamamanın sıkıntısı ile bardakta avokada bile yetiştirmiştim. Bu küçük faaliyet uzun yıllardır var olan ancak zaman ayırmadığım çiçeklere olan ilgimi artırmıştı. Doğaya gidip kucaklıyamıyorsam, neden onu evime getirmiyorum ki diye düşündüm bir an. Babamın koskoca bir terası olmasına rağmen kendi küçük balkonumda sebze yetiştirmeye karar verdim. İşten eve her geldiğimde sulamak, gelişimlerini takip etmek istiyordum. Bir hafta sonu Mısır Çarşısı'ndaki çiçek pazarından dometes, salatalık, biber, nane ve çilek fidesi aldım. Bunlarla birlikte evdeki filizlenmiş soğanları da diktim mi küçük ama benim için dünya kadar büyük bahçem hazır olmuş oldu. Bahçeyi her suladığımda yayılan  domatesin, nanenin kokusu tüm yorgunluğumu alıp götürüyordu. Apartmanlara sıkışmış hayatımızda bir pencere açmıştı sanki. Hele tüm sebzeler olgunlaşıp ta iftarda bir salata olacak kadar ürün topladığımda mutluluğumu ifade edemem. Instagramda #BalkondakiBahçe hashtagi ile tüm gelişimlerini paylaştım. Bu bile çok eğlenceliydi. Her bir kareyi birleştirip evre evre  bahçemin gelişimini  paylaşmak projemin son adımıydı. Tüm bu nimetleri veren yüce Allah(cc)'a hamdolsun. Tüm bu yaptıklarımdan sonra Enam Suresinin 99. ayeti ile karşılaştığımda ise ne kadar faydalı bir iş yaptığıma bir kez daha kani oldum.

Balkondaki Bahçe
Enam - 99
O gökten su indirendir. İşte biz onunla her türlü bitkiyi çıkarıp onlardan yeşillik meydana getirir ve o yeşil bitkilerden, üst üste binmiş taneler,üzüm bahçeleri, zeytin ve nar çıkarırız: (Herbiri) birbirine benzer ve (her biri) birbirinden farklı. Bunların meyvesine, bir meyve verdiği zaman, bir de olgunlaştığı zaman bakın. Şüphesiz bunda inanan bir topluluk için ibretler vardır.

Balkondaki Bahçe'de Salatalık
Balkondaki Bahçe'de Biber
Balkondaki Bahçe'de Çilek

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys